Autorius Tema: Scythe  (Skaityta 3929 kartus)

Povils

  • Servant
  • ***
  • Įrašai: 497
  • Power to the People
Scythe
« Įrašytas: Gruodžio 31, 2016, 00:09 »
Scythe
Scythe tai lenkiška fanastika, dideliu meniniu įdirbiu ir gera mechanika atsiduodantis 4x (explore, expand, exploit, exterminate) stiliaus žaidimas. Įsigijus bazinę dėžę galima lošti ir 5-iese, ir atsisėdus prieš veidrodį (tačiau net nereikia garsiai sakyt, kad su draugais linksmiau). Tačiau jau ant startinės lentos matoma vieta „expams“.



Pirmas vaizdas
Pirmas vaizdas nuteikia maloniai ir net nugąsdina: dėžė didelė, detalių daug ir viskur galybė įvairių paveiksliukų ir ikonų. Tačiau čia ir yra gerumas, nes būtent ženkliukai įveda to aiškumo, kurio taip trūksta naudojant vien tekstą. Iki pilnos laimės trūktų, kad žaidimo dėžėje iš karto būtų numatyta vieta susidėt visoms detalėms (kaip kad T.I.M.E. stories ar smallworld). Resursai yra 3d, aiškiai atskiriamų spalvų ir formų. Taip pat aiškiai spalvomis ir skirtingomis formomis atskiriami ir kiekvienos frakcijos darbininkai ar kariai. Pagrinidiniai herojai tiesiog prašosi nuspalvinami, tad čia turės ką veikti ir miniatiūrų dažymo mėgėjai.



Lenta ir ką aš galiu veikti?
Žaidimo lenta susideda iš jau atspausdintų šešiakampių, kuriuose ir verda gyvenimas: matomi ežerai, upės, rugių laukai, naftos platformos, miškai ir metalas bei kaimai. Čia ir yra pagrindiniai resursai, kuriais reikia žongliruoti žaidimo metu. Lentos pakraščiuose matomos įvairių frakcijų startinės pozicijos, kurios yra subalansuotos link daugmaž vienodo starto. Į nekintančią lentą ir startines pozicijas galima žiūrėti kaip į minusą, nes mažėja peržaidimo galimybė. Tačiau galima ir prieštarauti. Atitinkamos pozicijos ir langeliai yra savo vietose dėl balanso, kad nė vienas žaidėjas negautų atsitiktinio pranašumo. Resursai renkami pasinaudojant darbininkais, kurie irgi yra kaip savotiškas resursas, kurį reikia pasigaminti ant atitinkamo langelio. Šalia minėtųjų valstiečių trinasi „Mechai“ – didžiulės kovos mašinos, kurios skirtos apsaugai ir priešų erzinimui. Tačiau daugiausia kelionių atlieka „Herojai“, kurie tyrinėja vietoves, renkasi bonusus ir taip pat gali veltis į kovą.



Kita žaidimo dalis vyksta pas kiekvieną žaidėją po nosimi. Kiekvienas gauna po dvi lentas, kuriose nurodomi atliekami veiksmai ir gaunami bonusai. Veiksmų lenta suskirstyta į keturis sektorius (susijusius su skirtingais imperijos aspektais), o šie dar į dvi dalis – viršų ir apačią. Atliekant veiksmus galima rinktis daryti viršų (daroma už dyką arba mokant 1 pinigą), apačią (mokami resursai) ar abi dalis paeiliui. Labai gera taisyklė – kad negalima atlikti to pačio veiksmo du kartus. Taip žaidimas priverčia žaidėją pagalvoti veiksmus kelis ėjimus į priekį. Jei žemėlapio startinės vietos turėjo mažai skirtumų – tai žaidėjų lentose ir pasijaučia vis išskirtinumai. Kiekviena šalis skirtinga ne tik savo startu ar unikaliomis savybėmis – bet ir statybų kaina. Pvz Lenkai sukurti tam kad gyventų iš žemės ūkio ir kaimynų, taip gaudami daugybę bonusų.Vokiečiai – sutverti karui ir t.t. Lentose resursų ar veiksmų skaičius atliekamas pagal tai „ką matai“ (panašus principas naudojamas  Eclipse). O tuos „ką matai“ galima koreguoti pasinaudojant pagerinimais („upgrade“), kai atpiginamas tiek viršus tiek apačia.
 
Kova
Kova irgi įdomi ir dar nematyta. Lentos šone yra takelis ant, kurio yra žymima tavo karinė įtaka. Kaunantis aukojama būtent ta karinė įtaka bei slapčia pridedama karinio stiprumo korta (2-5 stiprumo). Tada palyganama kuris veikėjas turi didesnę vertę ir kova baigiasi. Nugalėti darbininkai ar „mechai“ nėra nužudomi, o tik nusiunčiami į namų bazę ir žaidimas tęsiamas toliau. Tokia mechanika gan paprasta ir aiški, naudojamas „atspėk ką padės priešininkas“ elementas, mažai atsitiktinumo – gręsiant mūšiui labai tiksliai galima matyti savo ir priešininko galimybes.

„Fun factor“
Žaidimas neblogai subalansuotas startinėje pozicijoje – pradžioj visi krapštosi savo langeliuose ir tik vėliau kiek prakutę susitinka kaimynus, taip duodama laiko įsibėgėti ir užkurti savo „imperiją“. Kiekviena valstybėlė turi skirtingas ir įdomias savybes, kuriomis tiesiog privalu naudotis, o tai pagyvina žaidimą, nes žaidėjai turi rinktis skirtingas strategijas bei jas derinti su priešininkų veiksmais. Kaip jau minėjau pradžioje, Scythe yra 4x žaidimas, o tokiuose būtina derinti ekonomiką ir interakciją su kitais žmonėmis. Išsitobulinus tam tikras sritis galima gauti gerų bonusų iš kaimynų, juos papirkinėti, atiminėti žemes ir resursus... Ir ko gero tokioje interakcijoje ir jaučiamas didžiausias „fun factor“.



Galutinis sprendimas
Pradėkim nuo trūkumų... Žaidimo elementai dėžėje bus palaidi arba maišeliuose arba žvejybinėse dežutėse. Žaidimo dėžė, kurioje patogiai galima susikrauti elementus (ar bent taisyklėse yra parodyta kaip tai padaryti) yra didelis pliusas. Šiuo atveju to trūksta. Lentos žemėlapis labai margas ir kartais tenka panagrinėti lenteles, kad rastum reikiamą informaciją.  Žemėlapis yra nekintantis, o tai reiškia kad po kurio laiko ilgiau žaidusiems bus mintinai žinomos strategijos kiekvienai valstybei.. ir mažiau žaidusieji kentės. Sprendimas – išleisti lentų papildymus (kaip kad Smallworld padarė). Ir tiek tų trūkumų.
Privalumų yra daug. Nuostabus meninis apipavidalinimas (kortelės ir dėžė). Skirtingų valsybių figūros skiriasi, resursai aiškūs ir su forma. Produktų (miniatiūros ir kartonas) kokybė aukšta ir tvirta. Mechanika veikia – tiek tvarkant resursus, tiek judant po žemėlapį, tiek kariaujant. Viskas yra aišku kaip 2x2. Mažai teksto, o ir tas pats tik ten kur jo reikia. Žaidimas nustebino savo išbaigtumu ir bendra nuotaika. 4x žaidimas nėra per ilgas - trunka apie 2-2.5 val. Nėra ir per sudėtingas, sakyčiau surastas puikus balansas tarp sudėtingumo ir paprastumo. Veiksmų pasirinkimo laisvė didelė - tik nuo tavęs paties priklauso kaip judės tavo ekonomika ir piliečiai. Pabaigus žaidimo sesiją yra ir jėgų ir norisi prisėsti dar kartą. Nors ir 4x strategja – jaučiamas didesnis polinkis į „exploit“ pusę.. Tačiau čia viskas priklauso nuo žaidėjų, nes net kelios šalys yra linkusios į rimtus užkariavimus.

Pažymys
Žaidimą vertinant skalėje „Pirkti / palaukti nuolaidų / skolintis iš draugo / nesiliesti gyvenime“- čia yra rimtas „pirkti“. Kitaip tariant labai stiprus devynetas, kurį galima ištaisyti su papildymais. Patiks rimtesnės strategijos mėgėjams, ar norintiems išbandyti ką nors truputį sudėtingesnio nei atsipūtę 7dienio popietės žaidimukai.
 

Maroom

  • Knight
  • *****
  • Įrašai: 1407
Ats: Scythe
« Atsakymas #1 Įrašytas: Gruodžio 31, 2016, 13:51 »
Trumpai apie Scythe. Žaidimas paliko gerą įspūdį! Nors iš pradžių pasirodė, kad pasirinkimas atlikti veiksmą tik iš keturių galimybių kiek ir ribotas, bet realiai to tikrai užtenka. Dažniausiai tenka keletą ėjimų į priekį apgalvoti. Kiekviena skirtinga frakcija turi savo specialią savybę, kuri lyg ir padiktuoja žaidžiančiajam kokią strategiją labiau taikyti ir naudoti. Kovų nėra daug, o dažniausiai čia suveikia auksinė taisyklė "kur du pešasi - trečias laimi" :) Dėl to su mūšiais reikia būti atsargiems ir gerai viską apgalvoti. Kad ir po pergalės paprastai esi susilpnėjęs dėl išnaudotos kovinės galios bei tampi pats kaip taikiniu kitų žaidėjų. Pergalės taškai - sukaupti pinigai, o jie čia yra gaunami įvairiausiais būdais. Dėl to reikės balansuoti ir stengtis visose srityse pasiekti kuo didesnę pažangą. Patiko, kad ėjimai vyksta gana greitai ir sklandžiai. Komponentai ir visa vizualinė žaidimo pusė - superinė! Asmeniškai rekomenduoju visiems kas "draugauja" su euro ir teritorijų valdymo žaidimais :) Po pirmos žaidimo partijos mano įvertinimas - 9.