Žaidimai > Turimi žaidimai

Žaidimų "wishlist"

<< < (15/16) > >>

Nostromo:
To: Exlegendz - labai dėkui, kad informuoji dėl penktadienių. Žiauriai naudinga info, iškart gali planuotis į priekį.

Ye, šešiese tai ir man kirba pamėgint, tik Mariukai, pataisau - ten nelabai paloši komandom, nes kožnam yra savo daržas svarbiausias. Vienintelė vietą, kur kažkur matosi komanda yra Primuso Didžiosios Žaidynės, bet ir tai ten yra niuansų, kaip antai - gladiatoriai išduodantys savo komandą, arba toks atvejis, kai abu kovotojai vienos komandos priklauso tam pačiam ludusui.
Bet nežiūrint į tai , lošiant kad ir 4 jau yra kitaip, nes didesnis pasirinkimas kortų, bei šeimų. Jei nuspręsim lošt 6-se ( o mes tai tikrai nuspręsim !) tai ko gero pradėsim lošt kokią 9 ryto , kitaip mano žmona manęs namo nebeįsileis :)
Galiu tik įsivaizduoti 6 žaidėjų intrigų mastą... sexy :)

Nostromo:
Pagaliau atėjo mano ilgai lauktas multiple siuntinys. Jame nėra geimų, tik expansion‘ai :) Kai kam gal keista, kad užsakyta buvo ne iš Mariuko, bet deja, tuo metu Mariukas neturėjo reikiamų dalykų, o aš ilgiau laukti nenorėjau, tai iš vieno pardavėjo pavariau visus tuos tris perlus, o shipping cost tai bendras ! Padalinus kainą, gavosi tik šiek tiek brangėliau, bet buvo verta.

Taigi, kas gi čia parvažiavo? Pradėsiu nuo mažiausio (nors ko gero, pagal išleidimo datą, tai yra naujausias produktas). Tai Sons of Anarchy išplėtimas – Calaveras Club House. Yep, tai jau 6-oji šio žaidimo frakcija ir atrakina galimybę žaisti žaidimą šešiese, arba – jei žaidėjų yra mažiau, rinktis iš didesnio pool‘o frakcijų.
 
Šiek tiek istorijos. Kas žiūrėjo serialą, tas žino (su žmona neseniai tik patys pabaigėm paskutinį 7-ą sezoną žiūrėti), kad Calaveras buvo dukterinis Majų klubas, sudarytas pagrinde iš ispaniškos ar meksikietiškos kilmės bičų. Dydžiu smarkiai nusileidžiantis Majams, šis klubas, kaip ir Majai bei SAMCRO buvo tikras baikerių klubas (tai reiškia, kad jų nariai važinėjo mocais). Klubas, kad ir mažas, bet buvo agresyvus ir nepatikimas. Mėgino kenkti anarchistams, bet gavo per ausį, ko pasekoje ne savo noru pasikeitė klubo prezidentas.
 
Kaip ir Grim Bastards išplėtime, taip ir čia komponentų sudėtis yra identiška. Figūrėlės - 5 motociklai ir 5 naujokai. Specialus kauliukas. Skydelis, skirtas uždengti savo turinį, papuoštas Kalaverų simboliu – trimis karūnuotomis kaukolėmis, įsikandusiomis raudonas rožes. Order ir Heat tokenai ir papilomas lapas dolerių :) Nežinau kaip žaidžiant 6-se, bet žaidžiant mažiau neįsivaizduoju, kas turi nutikti, kad pritrūktų pinigų, kaip kažkada yra nutikę su base game. Man patiko šio klubo figūrėlių spalvos – pilkšvai balta, kas yra labai gerai, nes kontrastuoja su kitomis figūrėlėmis, ne taip kaip Lino Sindikato ir Grim Bastards – raudona ir oranžinė :)

Klubo startiniai asset‘ai – 3 banknotai, 2 ginklai, 2 tašės narkotikų, 2 „heat“, 2 memberiai ir 4 prospektai. Standartiškai – 3 base orderiai. Žiauriai geros klubo abi taisyklės, kurios ir atskleidžia jų agresyvumą. Pirmoji – kai vyksta muštynės, Calaveras nariai gali panaudoti papildomą order tokeną ir NEI VIENAS iš susirėmime dalyvaujančių žaidėjų nebegalės paskambinti ir pasikviesti pastiprinimo :) Čia, ko gero skaudžiausiai yra One-Niners klubui, kurie tai daro nemokamai :) Antroji taisyklė – kai „heat“ tracker‘is pasiekia viršų, mentams reikia duoti „atpirkimo ožį“, kad pasodintų į kalėjimą. Visi kiti klubai privalo aukoti „member dude“ (tą barzdotą dručkį ant Harley Davidson), o Kalaveros gali prastumti paprastą naujokėlį :) This is so powerfull ! Visi manau žino, kiek kainuoja kol naujokėlis tampa teisėtu klubo nariu ir kaip skaudu klubui yra nario netekimas (ps. kiekvienas narys reiškia papildomą order tokeną). Taigi klubo strategija aiški – nusičiurkšti ant teisėsaugos ir agresyviai močinti viską, kas nepatiko. Žinoma, downside yra tai, kad ko gero klubas pastoviai laikys aukštą „heat“ skaitliuką, kas labai ribos narkotikų pardavinėjimą juodojoje rinkoje, o juk iš to daromos pagrindinės babkės.
 
P.s. Sudėdamas viską į base game dėžę, turėjau išimti tokį išlietą plastiką, kuris gerai įformuoja atskirus skyriukus kortoms, lentoms ir kitiems dalykams. Gaila žinoma, bet ką darysi, kai nebesutalpini visų expų į vieną, nors atrodytų – komponentų kaip ir nedaug :)

Važiuojam toliau. Spartakas ! O tiksliau – „Shadow of Death“ expansion. Kas žiūrėjo serialą – žino, kad taip vadino Teokolį. Tas padaras buvo tikrai baisus... ant dėžutės šono yra gera Kerzos sentencija – „Teokolis – ne žmogus, trakieti. Jis visiškai kažkas kita.... Žemė dreba po jo kojomis, jo šešėlis užtemdo saulę. Daugelis krenta negyvi vien į jį pažiūrėję. Ir jie yra tie laimingieji...“, maždaug suprask – ką jis padaro tiems, kas drįsta stoti prieš jį :) Taigi, expansionas yra skirtas jam. Ir labai gerai, kai geriau pagalvoji. Juk Teokolis, kad ir labai stiprus, jis buvo lėtas. Be tinklo ir tridančio negalėjai jaustis labai užtikrintai, o tai koks Spartakas ar Kriksas laisvai galėjo jį užbėgioti, su sąlyga, kad jie negavo pirmo kirčio. Žaidime yra trys atskiros Krikso, Spartako ir Teokolio figūrėlės iš kurių Teokolio yra vos ne visa galva aukštesnė, kitaip sakant – mastelis išlaikytas. Figurėlės gražios, matosi kiekvienas randas, bet pastebėjau dar su Calaveras išplėtimu (kadangi abu geimai to paties gamintojo) – jos kiek minkštesnės. Iš minkštos plastmasės, arba iš kietos gumos. Lengvai lankstosi, palygint su senomis gladiatorių figūromis, bet nesideformuoja. Bet juk mums žymiai įdomiau yra sužinoti, ką duoda „revised“ šių kovotojų kortos, ar ne? Pradėsiu nuo Krikso – jis, kaip ir originalioje kortoje išlaiko savo „Nepramušamojo“ savybę (Impervious) – gynybos kauliukuose išridenus dublį, gaunamas dar vienas papildomas gynybos taškas. Kita savybė skirta Primusui – „Kaukitės kaip vienas“ (Fight as One) – arenoje, jei esi šalia savo porininko, jis gali naudoti Krikso gynybos kauliukus. Tai reiškia, kad veikia Krikso dublių savybė. Ir Kriksas visiškai nerizikuoja niekuo, nes jei nepavyksta apsiginti, žalą gauna porininkas (tai buvo patikslinta taisyklių knygoje). Sakyčiau visai neblogai, ar ne? Gaunasi įdomi strategija, kad judėti turi praktiškai kartu ir svarbiausi kauliukai gaunasi tie juodi, gynybos. Spartakas. Jis  irgi išlaiko „Kerštingojo“ (Vengeful) savybę, kuri leidžia atakuojant, išridenus dublį, padaryti papildomą žalos tašką. Antroji savybė vadinasi „Prišaukiantis Lietų“ (Bringer of Rain). Tai reiškia, kad jei Spartako komanda laimi Primuso žaidynes (Spartakas nesužeidžiamas ir nemiršta),  tai visi statymai yra DVIGUBINAMI ! Tai ne visai tai ko tikėjausi, bet užtai labai tematiška, nes kaip tik ta scena yra paimta iš kovos su Teokoliu – tuo metu Kapujoje siautė sausra ir miestelėnai pagalvojo, kad mol - reikia surengti kietas žaidynes, kad būtų kraujo dievams ir anie atsiųstų sumauto lietaus. Nu ir išstatė Teokolį prieš Spartaką ir Kriksą, kurie tuo metu dar nebuvo draugai. Kovos metu aniem dašuto, kad po vieną Teokolio nepaims ir susivienijo. Kai Teokolis krito, iš dangaus pasipylė lietus. Na, o žaidime, pagal šią abilką gerai užsukus varkę, galima bus gerai uždirbti :) Na ir pagaliau Teokolis. Originalioje versijoje jis išvis neturėjo jokių savybių, bet jo ataka ir gynyba buvo po 5 kaulus, bet judesys – tik 2. Čia jis turi DVI savybes ir vienu kaulu daugiau :) Ataka ir gynyba išliko po 5, bet judėjimas tapo – 3. Teokolis pagreitėjo, tapo pavojingesnis ir jis vienintelis iš top tier gladiatorių bendroj sumoj sudėjus kauliukus turi 13, kai tuo tarpu Kriksas – tik 11. Pirmoji Teokolio savybė vadinasi... nu kaip gi kitaip – Mirties Šešėlis (Shadow of Death), bet ji daug gėrio kaip ir nepriduoda, nes sako – „No Teammate in Primus“. Taigi, Primuse jis kovoja vienas, o tai dažniausiai reiškia 1 vs. 2 opponents. Atrodytų – koks čia pastiprinimas, apart to vieno judesio kauliuko? Paklausom antrosios savybės, nuo kurios aš net atsisėdau – „Ar man jau pradėti?“ (Shall i begin?), taip ji vadinasi, o tai reiškia, kad Teokolis, Primuso metu, vieną kartą, užuot atlikęs ataką, gali susigražinti VISUS 13 kauliukų atgal ! Kitaip sakant – tarsi regeneruoja žaltys ir priešininkai kovoja tarsi su dviem Teokoliais. Iš tiesų – ji buvo tikrai sunku užmušti – man tai patinka – žiauriai tematiška.
 
Ką dar gauname su šiuo išplėtimu? Naują noble house. Šį kartą tai – senatorius Kalavijus (Calavius). Mes jau turime vieną senatorių žaidime, tai – Varinijus, o dabar jam į pašonę bus ir kolega. Kalavijus papildo ir taip jau nemažas kilmingųjų gretas ir leidžia žaidimą žaisti 7 žaidėjams vienu metu. Turėtų užtrukti, laukiant savo varymo, bet intrigų ir išdavysčių tinklas būtų pinamas nerealiai, be to man patinka lankstumas su žaidėju skaičiumi. Kaip senatorius, Kalavijus turi šiokią tokią galią. Pirmoji jo savybė vadinasi Magistrato Žvilgsnis (The Eye of the Magistrate) – ji sako, kad per savo varymą Intrigų fazėje, gali uždrausti naudoti bet kurio žaidėjo vieną kažkurią savybę. Šis draudimas galioja visą Intrigų fazę. Labai situacinė savybė, turinti milžiniškos galios, jei Kalavijus kalba pirmas, ir beveik bevertė, jei jo varymas yra vienas iš paskutiniųjų. Antroji savybė vadinasi – „Parklupdyk priešus“ (Bring Rivals to Heel), ji yra pasyvi. Kai tas dominus, kuris turi Host markerį praranda Influence tašką, Kalavijus iškart gauna Influence tašką. Ir tai gali atsitikti net ne per jo varymą, svarbu nepražiopsoti. Kaip matome nėra labai weak ar broken savybės, normos ribose. Startiniai asset‘ai – 1 gladiatorius, 2 vergai ir 3 sargybiniai. Na ir 10 aukso.
 
Išplėtimas atnešą dar vieną labai įdomią žaidimo mechaniką. Tai – Gyrimasis ir Didžiavimasis (Boast). Ne veltui ant tokenų pavaizduotas pasipūtęs gaidys :) Kaip veikia ši mechanika? Yra nemažai Intrigų bei Reakcijos kortų, kuriuos leidžia uždėti ant gladiatoriaus „boast“ tokeną. Tai padarius dažniausiai gaunama tam tikra nauda, kaip antai korta – „Ekstravagantiški Pažadai“ iškart duoda vieną Influence, arba „Pergalės Garantija“ – iškarto gauni 8 aukso, arba „Pagyrūniškas Tvirtinimas“ – galima uždėti ant naujo gladiatoriaus iškart 2 favor tokenus. Kaip matom – bonusai geri, bet kame čia šuo pakastas? Ogi tame, kad gladiatoriaus šeimininkas, gali prisišnekėti, kad jo gladiatorius yra kiečiausias ir geriausias – bet tai dar reikia įrodyti ! Tas gladiatorius, kuris turi „Boast“ tokeną, negali būti išmainomas, parduotas ar perkamas. Jis tarsi susieja savo likimą su savo šeimininku (žaidėju). Kai vyksta kova, jei gladiatorius laimi, tokenas nuo jo yra nuimamas – vyras įrodė ko vertas ir jo šeimininkas gyrėsi ne veltui... BET jei jis pralaimi, tai jo šeimininkas prieš visus pasirodė kaip koks pagyrūnas kvailys, tokiu atveju žaidėjas praranda iškart du Influence taškus ! Tai yra klaikiai tematiška, nes per serialą buvo ten vietų, kai Batiatas gyrėsi, kad jo gladiatoriai gali nunešti bet ką...  Į žaidimą tai įneša labai geros įtampos ir intrigos, maždaug – nori turtų ar kitokios gerovės, pamėgink tai įrodyti per savo gladiatorių arenoje :) Šiaip tai gaunami pliusai yra labai gundantys, ypač Reakcijos kortose, kurios kaip žinia yra galingesnės nei Intrigos kortos. Korta kietu pavadinimu „Cock Block“ leidžia foilinti bet kurią schemą ir reikalauja tik 1 Influence, bet kaip kaina privalai uždėti „Boast“ gaidį ant savo glado. Reakcija „Expeto Populi“ leidžia Arenos fazės pradžioje užmesti „pagyrūno“ tokeną ant gladiatoriaus. Žaidynių organizatorius (host) PRIVALO į areną kviesti tave ir tu turi siųsti ten pažymėtą gladiatorių. Čia yra geras būdas išgrūsti savo top tier gladiatorių į areną, kai host‘as tave specialiai ignoruoja. „Mocking Challenge“ leidžiama sužaisti, kai gauni pirmą pakvietimą. Dedi tokeną ant savo gladiatoriaus ir įgauni teisę pasirinkti su kuriuo gladiatorium kovosi to žaidėjo, kuris gavo antrą pakvietimą. Ir galiausiai – „The Rooster Crows“ – žaidžiama tada, kai tavo gladiatorius laimi kovą arenoje. Jis gauna „boast“ tokeną ir kartu „čempiono“ tokeną. Žodžiu va tokie gėriai, žinoma, jei sugebėsi tai įrodyti.
 
Tai dar ne viskas. Paskutinis gėris, kuris buvo toje mažoje dėžutėje yra Festivalių kortos. Festivaliai, arba kaip kalbininkai sakytų – Šventės, yra tampriai susijusios su Primuso žaidynėmis. Tai violetinės spalvos kortos, kurios prasideda maždaug „The Host MUST (arba MAY) declare a Primus“. Jei Primusas įvyksta, tada vykdoma žemiau esanti sąlyga, jos gan smagios. Pvz. Agonalia – Festival of Janus leidžia Primuse dalyvauti TIK dviem žaidėjam, bet jie sudarinėja komandas iš vieno gladiatoriaus ir vieno vergo. Primetat, kokia įdomi kova gaunasi tiek patiems kovotojams, tiek žiūrovams? Ir čia labai svarbus vaidmuo tu „pagerintų“ vergų, kurių kovinė statistika nėra tik po vieną kauliuką. Bacchanalia – Festival of Bacchus veikia panašiai – Primuse dalyvauti gali TIK vergai, bet jų savininkai gauna aukso, kiek yra nurodyta jų vertė. Kiti Festivaliai yra mažiau raunantys, kaip antai – gauni 8 aukso, arba į areną leidžiami tik tiek gladiatoriai, kurie gali atsinešti ginklus, šarvus, arba special‘us. Plius dar už kiekvieną atsineštą equipment‘ą gaunama po 2 aukso. Klastingiausias mano nuomone yra Ludi Romani – Festival of Jupiter – vieną kartą per Primusą, užuot atlikus ataką, galima PAKEISTI savo gladiatorių kitu, iš savo rezervo. Tai gali daryti ABU dominusai ! Gaunasi labai įdomi taktika, ne tik kuris pirmas pavargs, bet dar kas laukia tavo rezerve :)

Va tokių smagių naujienų ir intrigų mums žada Spartakas. Kuo daugiau suktybių, machinacijų ir varkių – tuo smagiau, vienok – ne visiems tokie dalykai patinka, bet šio žaidimo fanai garantuotai nusilaižys pirštus.

P.S. Pakuojant expą į base game dėžę irgi iškilo maža problema – į 3 deckboxus nebetilpo dalis kortų (vis tik papildymas pridavė 40 naujų kortų). Teko atskirti sargybinių kortas ir įdėti į maišą, bei jas gražiai paskleisti virš tokenų dėžutės. Viskas baigėsi gerai, dėžė užsidaro puikiai ir iki galo :)

Last, but not least. Theseus. Bots. Jo, šitiems apibūdinti geriausiai tiktų maždaug toks intro (įgarsinamas tuo žemu energetiniu balsu, kur filmų anonsus skaito) – „...ilgą laiką niekas nedrumstė orbitinės stoties, kodiniu pavadinimu „Tesėjas“ ramybės... ir nežinia kas - ar tai kosmoso pėstininkų, priklydusiu čia, išgirdus pagalbos šauksmą radijo dažnių traškesys, ar padidėjusi temperatūra, reikalinga sėkmingam svetimos kilmės organizmų inkubaciniam periodui, o gal slapti ir keisti mokslininkų eksperimentai – bet kažkas stoties gilumoje pabudo... maitinimo sistema persijungė iš „stand-by“ į „normal“ režimą, suvirpėjo ir įsijungė begalės monitorių... iš tamsos viską stebėjo šaltos ir negyvos optinių sensorių akys. Aktyvavosi slaptoji direktyva D213 – „Aptikti įsibrovėliai.SUNAIKINTI.“ Tamsiuose koridoriuose sudūzgė servovarikliai, galėjai išgirsti, kaip metalinės aštrios geležtės raižo sienas, išgaudamos tą kraupų gergždesį... Stotis pasiruošė gintis. Evakuotis jau per vėlu....“

Tai penktoji (neskaičiuojant Pandoros) žaidimo frakcija, kuri leidžia žaisti už gynybines Tesėjo stoties sistemas. Gaila, bet tai nesuteikia galimybės žaisti 5 žaidėjams, bet užtai yra didesnė pasirinkimo laisvė. Išplėtimas duoda viską, ko reikia naujai frakcijai – naują sektorių, medinukus su lipdukais, standartinė 25 kortukių kaladė ir krūva įvairių tokenų. Jų kiekiu Botai prilygsta svetimųjų rasei. Apžvelgsiu ką sugeba šios mašinos. Į akis pirmiausiai krito, kad čia labai daug spąstų kortų – ko gero daugiausia iš visų frakcijų, kas beje yra tematiška – juk žaidžiama už stoties gynybos sistemas, o jos klastingos. Pvz. robotai gali Analizuoti (Analysis) priešininko silpnas vietas, uždėdami spec. tokeną ir kitą kartą atakuodami tokį pažymėtą unit‘ą padaro papildomą žalą. Skaneris (Scan) leidžia gauti upgrade tokenų. Klastinga korta (gaila vienkartinė) yra Slaptas Liukas (Hidden Hatch) – priešininkas iškart yra išsviedžiamas į kosmosą. Yra keletas neblogų support elementų. Jėgos Laukas (Force Field) – uždeda spec. tokeną ir unitas tampa apsaugotas nuo vieno šaltinio daromos žalos, po kurios laukas išnyksta, bet atsistojus dar kartą, galima gauti naują, nes tai – action korta. Taip pat galima išsikviesti droną (Drone), kuris leidžia atlikti visus varymo metu daromus veiksmus ne iš savo, bet iš gretimo sektoriaus. Remonto Modulis (Repair Module) leidžia atgauti gyvybės taškus, o Šarvai (Armor) sumažina žalos kiekį vienetu, kas reiškia, kad standartinė žala tiesiog nepraeina, o jei priešininkas gali pasiūlyti daugiau žalos, Šarvą galima upgrade‘inti.
 
Yra ir naują mechaniką turintis dalykas – Kabliai (Hooks). Simbolis – kitu kampu pasukta „Action“ kortos rodyklė. Ji reiškia, kad korta suveikia, ne tau atėjus į sektorių, bet iš jo išeinant. Žiauriai tematiška – iššovei kablius ir nusitempei priešininko unitus tiesiai ant savo spąstų, kurių kaip sakiau botai turi daugiausiai.
 
Pabaigai liko pačios kiečiausios kortukės, beveik visos – dvigubo veikimo. Išmanioji Bomba (Smartbomb) – kai priešininkas užlipa ant jos, tu gali rinktis – sprogdinsi į gabalus, ar kaupsi galią. Įmanoma prikaupti iki 4 taškų, tad bombos žala svyruoja nuo 1 iki 4. Raketų Paleidimo Sistema (Missile Launcher) pirmą kart užlipus, leidžia į norimą sektorių padėti „taikiklio“ (Gunpoint) tokeną. Antrą kart užlipus galima paleisti į tą sektorių raketas. Sistema yra upgradable. Pati rimčiausia problema priešininkams yra Plazma (Plasma) – kiekvienas priešininko apsilankymas uždeda plazmos tokeną ant kortos, kitaip sakant – tematiškai reaktoriuje kaupiasi plazma. Jei yra bent vienas tokenas, botai, atėję į šį sektorių gali sukelti lesser onslaught, kur kiekviena ataka bus pastiprinta tiek, kiek yra plazmos tokenų. Po atakos visi plazmos tokenai nusiima. Tai, kad šios kortos yra net penkios kopijos, daro ją viena iš pavojingiausių botų ginklų.
 
Toks štai rimtas arsenalas yra paruoštas kovai. Silpnybių mažai – vos kelios. Tai praktiškai visiškas nebuvimas judesio kortų, t.y. kortų – leidžiančių lanksčiai judėti sektoriais. Tokių daug turi svetimi ir Pilkieji. Botai turi vos vieną – Degalai (Fuel). Kita silpnybė – nėra „walkthrough“ kortų, tokių kaip marinų Ugnis, arba moksliukų Gynybos Sistema. Bet juk balansas turi būti. Įdomu bus ištestuoti, kaip praktikoje su priešininkais susitvarko šie mechaniniai tvariniai.
 
Pabaigai tiktų pasakyti: gyveni – mokaisi :) Arba – RTFM (Read The Fucking Manual). Gi atkasiau niuansą žaidžiant 4-se team‘ais, ką ten niuansą – tiesiog esminį dalyką ! Pasirodo žaidžiant poromis, galima ne tik instaliuoti komandos nario pending kortas, bet ir NAUDOTI jau instaliuotas. Šis reikalas priduoda nemažai keistų ir įdomių combo variantų ir tiesiog rėkte rėkia būti išbandomas.
 
Ai, ir dar – pamenu, atidarę Tesėjo basic game dėžę su Mariuku stebėjomės – kaip viskas tiesiog sudrėbta į dėžę, nėra nei to plastiko, kuris įformuotų lentas, ar kortukes, tiesiog palaidos lentos, puncture board‘as su tokenais, į plėvelę įvyniotos kortos ir maišelis su medinukais blaškosi. Kaip sakant tiap-liap, keisti tie lenkai. Tai ir expas atėjo, dėžutė – tai tiesiog kartoninis vokas, kurį atidarius iškrito visas turinys. Aš esu apakęs kaip neapsilamdo kas nors tokiuose dalykuose, nors ką ten – žinoma apsilamdo, tiesiog man pasisekė :) Nors šiaip, išskyrus kortukių nerealų plonumą, kiti komponentai labai kokybiški. Labai patiko tas, kad iš „puncture board‘o“ labai dailiai ir lengvai išsiima kartoniniai tokenai, praktiškai iškrenta, ko tikrai nepasakysiu apie Calaveras tokenus, ten teko gerokai pavargti ir padailinti jau išimtus tokenus. Kiekvienas gamintojas su savo niuansais...
 


smikis:
Tai kada spartaka?  :friends:

Nostromo:
Penktadienį bus geimai pas mane. Bręsta reikalas tuos grožius, kur viršuj aprašiau išmėgint...

Nostromo:
Kaip daugelis žino, įsigijau XCOM: ENEMY UNKNOWN žaidimą. Čia pagelbėjo klubo forumuose topiką sukūręs Mad Mystic. Kadangi žaidimas buvo NAUJAS, tik plėvelė apsauginė nuimta nuo dėžės (viduj viskas in shrink-wrap) ir kaina buvo 45 eurai, susigundžiau, nes niekur, net pas Maroom pigiau nebūčiau gavęs. Žaidimas buvo mano wishlist'e, bet ne viršuj, bet kadangi jau šansas pasitaikė, tai ir nutariau pasinaudoti.

Dėl šio žaidimo buvo nemažai abejonių. Kaip visi žino, tai yra kompiuterinio XCOM varianto licenzijinė adaptacija. Pats esu geras Xcom fanas, kuris šį geimą žaidė dar nuo mokyklos laikų, kai jis buvo ant 486 kompiuterio (dar pentiumų tais laikais nebuvo). Po to perleistas naujai, su gera grafika ir kiek kitokiu principu, jis irgi patraukė mano dėmesį, bet naujoji versija buvo žymiai lengvesnė. Senąją pereiti buvo ką veikti, užtrukdavau po kelis mėnesius,  o naująją galima ir per kelias dienas. Kas nebandė, tikrai siūlau, tik jei jau bandysite, instaliuokitės kartu su expansion'u - XCOM: ENEMY WITHIN, kuris yra THE MUST, priduoda nesveiko gėrio, kaip antai xcom bazės užpuolimai, teroristų atakos (kai kovojo prieš žmones, o ne ateivius), mechwarior'ai, kai žmonės paaukoja savo fizinį kūną ir iš jų padaro nerealias kovos mašinas, kuriuos įsimontuoja į metalinį echoskeletoną, nu ir šiaip daug naujų zonų ir kitų dalykėlių.

Žaidimo esmė paprasta - ateiviai užpuola Žemę ir mano, kad jiems tai pavyks padaryti ant Easy mode. Kadangi jie yra tokie afigieni ir savim pasitikintys bei pasipūtę labai, naudoja hi-tech aparatūrą ir užklumpa netikėtai, visos pasaulio šalys susivienija ir įkuria tarptautinę organizacija - XCOM. Nežinau kaip čia šifruojasi, bet tai yra greito reagavimo būrys, susidedantis iš gerai apmokytų kovotojų, mokslininkų ir inžinierių. Visa tai yra skirta vienam tikslui - naikinti some alien scum. Žaidėjai čia gauna labai svarbias ir specializuotas roles. Tai gal kažkiek primena BattleStar Galactica, kuri irgi turi rolę, tik kad čia yra grynai coop žaidimas ir nėra užslėpto blogiečio rolės.
 
1) Komandoras – jis atsakingas už biudžeto valdymą, taip pat už naikintuvus, kurie numušinėja skraidančias lėkštes, o taip pat, jei gerai atsimenu – už krizių valdymą. 2) Vadovaujantis Inžinierius – jis atsakingas už visus išradimus. Tai labai siaura rolė, bet neapsigaukit – tai ko gero pati atsakingiausia rolė, duodama tik labai patyrusiam žaidėjui. Nes nuo šios rolės žaidėjo išradimų parinkimų priklauso žaidimo eiga. Išradimai čia duoda nesveikai daug pliuso žaidėjams. 3) Būrio Vadas – jis atsakingas už viską, kas susiję su kareiviais. Tai bus misijų parinkimas ir vykdymas, galutinės misijos eiga ir baigtis, bei bazės gynyba. 4) Centro Komunikacijos Pareigūnas arba „centriukas“ – jis yra tas žmogus, kuris bendrauja su planšete :) Taip, jei dar kas nežino, šis žaidimas unikalus tuo, kad naudojamas apps‘as, kuris gali būti nemokamai instaliuojamas planšetėje, kompiuteryje, ar telefone. Jis reguliuoja žaidimą ir setup metu parenka daug faktorių, kaip antai invasion plan, priešų rūšis, bazės lokaciją ir kt. Suvedus tam tikrą informaciją, programa atitinkamai reaguoja ir pakreipia žaidimą. Šis žaidėjas komunikuoja su likusia komanda ir derina veiksmus. Taip pat Pareigūnas atsakingas už orbitinę gynybą, kai Žemės atmosferoje satelitinių palydovų pagalba numušinėjamos skraidančios lėkštės.

Pats žaidimas skirstomas į dvi fazes. Timed ir Resolution. Smagiausia yra Timed Fazė. Man teko žiūrėti, kaip yra žaidžiama pilna sesija ir būtent ta fazė paskatino mane apsispręsti dėl žaidimo. Primeskit – jūs žaidžiate ne ant Easy, o ant Normal lygio (ką mes manau dažniausiai ir darysim). Startuoja žaidimas ir programa planšetėje nurodo, ką kuri rolė turi daryti (žaidėjas, atsakingas už tai perduoda komandai kas ir ką daro). Task‘ui padaryti turima keletas sekundžių. Apie 8 sec. paprastiems task‘ams, kai antai iš dviejų krizių kortų išsirinkti vieną, kitą discard‘inti. Sudėtingesni task‘ai, kaip kad misijos parinkimas, ar kareivių perskirstymas gali suteikti ir 15 sekundžių langą. Jei žaidžiama sudėtingesniu lygiu, sekundžių atitinkamai mažėja. Tai, va tokia tvarka daroma kokį 10 – 12 task‘ų ir kiekvienam eina laikas, vadinas sprendimus turi atlikti greitai ir tiksliai, po savotišku spaudimu. Patikėkit, adrenalinas eina gerai tuo metu. Jei pvz. nebespėji atlikti veiksmo, laikui pasibaigus nebegali, jei tai buvo XCOM veiksmas (apibrėžtas mėlynai), o jei tai buvo Enemy veiksmas (raudonas apvadas), tai tu jį PRIVALAI pabaigti, bet tuo metu laikas jau kapsi ir į sekančio task‘o laiką, vadinas vėlesniems veiksmams turėsi dar mažiau laiko. Žinoma yra Pauzės mygtukas. Ant Easy, ji neribojama, bet ant Normal ir toliau yra kažkoks laikas, skirtas pauzei , pvz.  30 sekundžių. Paspaudus pauzę, laikas eina jau iš pauzės buferio. Bet džiaugtis nereiktų, nes tas likęs laikas yra duodamas Timed Fazės pabaigoje, kad būtų galima atlikti tam tikrus veiksmus ant kortų, o juos, patikėkite – tikrai norėsis atlikti. Taigi, jei dažnai naudojama pauzė, pabaigoj to laiko gali ir nebelikti.
 
Resolution fazė laiko neskaičiuoja. Čia galima atsikvėpti ir pamėginti išsrėbti tą košę, kurią privirėt skubotais sprendimais Timed Fazėje. Ši fazė yra nemažiau svarbi ir įdomi, nes čia jau daromi konkretūs veiksmai – išradimai, kovos, numušinėjamos lėkštės. Beveik visiems yra naudojami mėlyni XCOM kauliukai, kur ant dviejų iš šešių pusių yra penkiabriaunis „success“ simboliukas. Kartu visada ridenamas alien THREAT aštuonbriaunis kauliukas. Mechanika yra tokia. Grėsmės žymeklis visada pastatomas ant 1. Ridenami kauliukai, jei alien kauliukas išridenamas tiek pat, ar mažiau negu rodo Grėsmės žymeklis – bačka. Kiekvienas mėlyno kaukiuko simboliukas duoda „success“ tokenus, kurių kartais reikia daugiau nei vieno konkrečiam task‘ui. Jei alien kaulas iškrito daugiau, nei Grėsmės žymeklis, tas žymeklis pastumiamas jau ant 2 ir galima bandyti dar. Ir taip, kol nebus „fail“. Maksimali Grėsmės žymeklio reikšmė – 5. Vadinas aštuonbriaunis kauliukas vis dar gali nesugadinti visko, jei bus išridenta 6,7 ar 8. Tai vadinama „push your luck“. Įvairios išradimų kortos priduoda įvairių dalykų, kaip papildomi kauliukai, re-rolai, prevencija ir panašių gėrių, tad kaip minėjau – yra labai svarbūs žaidimo procese.
 
Kai praeina rezoliucijos fazė – planšetė klausia, ar buvo sunaikinta XCOM bazė ir kiek žemynų pakliuvo į panikos zoną. Suvedus duomenis, startuojamas antras raundas, arba pasakoma - Game Over. Kaip sakiau – žaidimas baigiasi, jei ištaškoma bazė, arba bent du žemynai pakliūną į oranžinę panikos zoną. Jei tam tikri žemynai yra raudonoje zonoje, tai irgi nėra gerai, nes mažėja tų žemynų finansavimas.
 
Žaidimas laimimas, kai yra įvykdoma galutinė misija, bet jos vykdyti iškart negali, kol to nepasakys planšetė. Kiekvienas paprastų misijų įvykdymas, gali paskatinti galutinės misijos atrakinimą. Galutinės misijos yra įvairios ir kas įdomiausia – planšetė irgi elgiasi skirtingai. Pvz. Infiltration misija nurodo, kad ateiviai, sūkos, užuot puolę atvirai, stengiasi slapta infiltruotis ir naikinti mus iš vidaus taip sakoma, kas žaidime reiškia, kad bus žiauriai daug eventų su krizėmis. Priešingai – Invasion planas reiškia, kad bus afigienai daug skraidančių lėkščių ir teks darbuotis naikintuvams. Arba – Onslaught: Tikėkis priešų unit‘ų antpuolio.
 
Priešų kortose gali pilnai atskirti tam tikras ateivių rūšis. Sectoid, Thin Man, Muton, Cyberdisk, Sectopod, Chryssalid, Ethereal. Kai kurie iš, pvz Muton‘ai turi elite karių versiją. Taip pat iš vienos rūšies ateivių kortų (apie 8 kortukes kiekviena rūšis turi), kokios dvi kortukės yra be abilkų, kitos – turi labai nasty savybes. Kaip antai – Kiberdiskas transformuojasi, o kai kurių Sektopodų (siaubingi tokie masyvūs robotai) nenumuši be specializuotų kareivių. Kiti komponentai yra labai kokybiški: lėktuvėliai ir figūrėlės iš labai kietos plastmasės, nesideformuoja. Labai paprasta ir lengva atskirti snaiperio figūrėlę nuo heavy, ar assault – labai detaliai ir gražiai padarytos. Kortos (nesvarbu, kad jos bus sleevsuose) yra pagamintos iš tekstūrinės medžiagos, kas mažiną jų nusidėvėjimą, na bet čia jau FFG stilius, kuris man patinka. Iš video atrodė, kad kortukės, ypač Misijų bus didesnės, bet priešingai, kai pamačiau lentą, ji man pasirodė GEROKAI didesnė už matytą video.

Įdomu, kaip žaisis šis žaidimas, ar bus mėgstamas klube ? Žinoma, Povkė jau automatiškai užsirašė į pre-relyzą, sakė, kad ir kas nutiks, net jei tikri ateiviai išsilaipins, vis tiek žais. Bet va, neišvengiamas apps‘o buvimas gali nemažai atpurtyti. Kitiems, kaip antai Gintaras, aplamai nepatinka coop stilius. O čia dar ir spaudimo nemažai, nors skirtingai nuo Gears of War, ši įtampa yra žiauriai gera, patikėkit, aš jau vien žiūrėdamas video ją jaučiau. Žinoma, nebūtinai turi būti PC žaidimo fanu, kad mėgautumeisi žaidimu, nes tema čia yra labai kietai parinkta, tu tiesiogiai jauti neapykanta tiems ateiviams ir su malonumu juos močini. Nors pagal forumus – labai daug kas nepatenkinti, kad nėra tactical figūrėlių stumdymo, kai antai GoW, arba Descent. Čia tiesiog kareivius priskiri pagal jų specializacijas. Jos yra keturios: Positioning, Critical, Firepower, Teamwork. Nesunku suprasti, kad snaiperio pagrindinė duona yra critical šūvis, Heavy soldier – Firepower, o support‘o – komandinis darbas. Be to, kareiviai gali tapti veteranais (elite), o tai reiškia papildomo kaulo ridenimą. Nežinia, gal tai bus ištaisytą su kokiu ateities expansion‘u, bet man asmeniškai tai netrukdo – žaidime buvo norimą apimti visą kas yra PC versijoje, o ne tik orientuotis į kovas.

Navigacija

[0] Pranešimų sąrašas

[#] Kitas puslapis

[*] Ankstesnis puslapis

Eiti į pilną versiją