Struktūra. Šis blokas yra kiek nestandartinis, nes sudarytas tik iš 4 segmentų. Paprastai blokas turi tris setus, bet šis turi keturis, suskirstytus po du. Pirmiausiai buvo išleistas Lorwyn ir jį sudarė pagrindinis kortų rinkinys, po to sekė Morningtide. Šie du setai sudarė pirmą dalį ir buvo dedikuoti šviesiajai šio pasaulio istorijos daliai – Lorvynui. Praėjus trims mėnesiams pasirodė Shadowmoor, kaip ir Lorwyn susidedantis ir pagrindinio antros dalies kortų rinkinio. Jį papildė vėliausiai išleistas Eventide, kuris ir užbaigė šį bloką. Du pastarieji setai – istorijos dalis apie tamsiąją pusę, apie tai kas nutiko po Didžiosios Auroros pasirodymo.
Gal kam kylą klausimas – kodėl pasirinkau tik Shadowmoor teminius dekus ? Kodėl ne Lorwyn ? Aš pamenu, kai pamačiau pirmą kartą Lorvyną, jis man žiauriai nepatiko. Kažkokia vaikiška grafika, kažkokie nykštukai, fėjos – iš po Ravnikos ir Laiko Spiralės griežto ir niūraus fono pasinerti į vaikiška pasaką buvo kažkaip nei šiaip, nei taip. Lorvynui uždėjau ban‘ą, nors ten irgi buvo 10 teminių dekų (po penkis kiekvienam setui). Kai pasirodė Shadowmoor, mano nuomonė kardinaliai pasikeitė. Shadowmoor grafika buvo niūresnė ir griežtesnė - derančios spalvos, daugiau tamsesnių tonų, daugiau raudonos spalvos, kuri įnešė ir daugiau agresyvumo, nei prieš tai Lorvyne dominavusi švelni geltona spalva. Ir pati istorijos idėja labiau „kabino“ – tas faktas, kad nutiko kažkas baisaus ir gražus bei idiliškas pasaulis virto kraupiu ir košmarišku „savuoju aš“. Teminiai dekai iš pažiūros irgi pasirodė visai vykę. Kas liečia juos, dar paskaičiavau, kad mano turimi ankstesni blokai susideda iš 12 arba 10 dekų, o čia – kartu su Lorvyn-Morningtide jau gautųsi 20! Kaip vienam megablokui čia jau būtų per daug. Tai ir apsiribojau tik antrąją bloko dalimi. Daug nulėmė ir labai vykusi -1/-1 mechanika, kuri seniau, jei ir buvo naudojama pavieniais atvejais, čia tiesiog bujoja ir klesti. Visą ta visuma privertė iš naujo peržvelgti į šį produktą kitu kampu. Šis pasaulis paremtas keltų folkloru, atskiestas britų, airių ir škotų mitologija. Pagalvojau – tokios temos dar neturiu, jamam

Bet ko gero didžiausias faktorius lėmęs mano apsisprendimą buvo tai, kad Shadowmoor blokas yra labai panašus į mano mėgstamiausią - Ravnikos bloką. Kuo, klausiate ? Nagi visų pirma tuo, kad čia, kaip ir Ravnikoje intensyviai naudojamos „multicolor“ kortos (man labai patinka tie kortos fonai, pereinantys iš vienos spalvos į kitą). Penki Shadowmoor teminiai dekai apima „draugiškų“ spalvų poras, likę penki Eventide dekai užpildo likusius – „priešiškų“ spalvų derinius. Iš viso gaunasi 10 teminių kaladžių, su visomis įmanomomis dvigubų spalvų tikimybėmis. Taip pat visi žino, kaip aš mėgstu griežtą struktūra ir ciklus. Tokie buvo Ravnikoje – kiekviena gildija turėjo savo mechaniką, magą, buveinę, čempioną, lyderį, antspaudą ir pan. Tokia pat, gal net didesnė ciklų pasirinkimo galimybė yra ir Shadowmoor teminiuose dekuose. Aišku, originaliuose dekuose ciklų buvo mažiau, nei po mano įsikišimo, bet net ir pats pagrindinis bloko dizaineris – Markas Rouzvateris teigia, kad šis blokas yra „too cycle heavy..“ – well, what else can i say

?
Ciklai. Hell yeah ! Čia jų tikrai daug, žiauriai daug, draugai. Šiaip, kadangi, Shadowmoor ir Eventide teminiai dekai techniškai yra iš skirtingų setų, jų ciklai kažkiek skirsis, bet panašumo prasme bus mažiau ar daugiau vienodi. Dėka tų ciklų, mano pirmine nuomone, dekai turėtų būti daugiau mažiau subalansuoti, nes cycle-based kortų išmesti negali, o likęs crap‘as nelabai stipriai keičia dekų galią. Sudarinėjant pilnus ciklus, kai kurie dekai gavosi gan brangoki, nes nebuvo kaip atsisakyti tam tikrų kortų - kitaip būtų buvęs suardytas ciklas. Bet, viskas jau praeity – kortos jau pas mane, sukištos į naujas, gamykla dar kvepiančias įmautes ir suguldytos į spalvotus deckbox‘us. Laukia būsimų turnyrų ir kovų. O kol jos laukia pereikime prie ciklų apžvalgos.
Vasalai (Liege). Kiekvienas SHM ir EVE dekas turi savo vasalą. Tai vidutinio stiprumo padaras, kuris priduoda po papildomą +1/+1 kiekvienai savo kaladės spalvai, bet ne sau. Kai kurie vasalai dar turi kokią nors papildomą savybę. Vasalai yra dažnai pačios brangiausios „rare“ kortos kaladėje ir pelnytai laikomos bombomis, nes atėjusios į žaidimą labai keičia jo eigą.
Dievybės (Spirit Avatar). Tai irgi labai galingi padarai, kažkuo panašūs į vasalus, bet jų savybės yra visiškai skirtingos, kaip ir attack/toughness reikšmės. Bendra yra tai, kad kiekviena kaladė turi po vieną ir visi jie kainuoja po penkis tos kaladės hibridinės manos vienetus.
Dievybių ginklai (Aura). Dievybių kortose visi avatarai pavaizduoti su kokiu nors ginklu, pvz. kardu, skydu, ar šalmu. Yra ciklas aurų, kuriose matosi tie patys ginklai, tik kitu masteliu, ar valdomi kitų padarų. Tas auras ginklais pavadinau grynai dėl temos. Kaip ir visos auros, šios irgi priduoda padarams tam tikrų savybių, arba pastiprina juos +1/+1 kaunter‘iais, priklausomai nuo padaro spalvos. Dažniausiai jos duoda pliusų abejoms deko spalvoms, tad geriausiai jas yra kabinti ant multicolor padarų. Kaladėse jų gali būti po kelias kopijas.
Kaliausės (Scarecrow). Taigi, kokios gi pasakos be kaliausių, ar ne ? Kaliausės yra artefaktiniai padarai. Shadowmoor kaladėse yra po dvi kaliauses, kurios pritaikytos kaladės spalvoms, Eventide dekuose – po viena, nepriklausomai nuo spalvos, greičiau parinktos pagal temą ar kaladės mechaniką.
Duetai (Duo). Duetai yra tik Shadowmoor kaladėse. Kortoje pavaizduoti du vienos rasės, bet skirtingų klasių padarai, sudarantys komandą - pvz.: wizard warrior, arba soldier shaman ir pan. Patys jie nėra labai stiprūs ar galingi padarai, bet jie gauna bonusą, kai yra žaidžiami kiti burtai, priklausomai nuo spalvos. Kaip ir su auromis, duetai geriausiai išnaudojami, kai yra žaidžiamas multicolor burtas.
Sargmagiai (Hedge-mage). Jei Shadowmoor kaladės turi duetus, tai Eventide dekai turi šiuos sargybinius magus. Kai yra žaidžiami magai, jie tikrina sąlygą - kiek ir kokių žemių tuo metu turite. Jei tam tikros žemės yra bent dvi ar daugiau – gaunamas tam tikras, dažniausiai vienkartinis efektas. Kaip jau įprasta, maksimalus efektas pasiekiamas, kai yra abiejų rūšių žemių.
Raganos (Witch). Raganos yra tik Shadowmoor dekuose. Tai pigūs ir mažiukai padarai, bet visi turi aktyvuojamą galingą savybę.
Mimikai (Mimic shapeshifter). Juos galima rasti tik Eventide dekuose. Kaip ir raganos, jie yra pigūs ir maži padarai, bet kaip ir duetai, jie yra priklausomi nuo sužaidžiamų burtų, kai jie patys yra žaidime. Tik skirtingai nuo duetų, kurie gauna pliusą sužaidus bet kokios spalvos burtą, mimikai tampa kitu padaru su visai neblogomis savybėmis tik sužaidus atitinkamų spalvų multicolor burtą.
Jaunikliai (Hatchling). Jie sutinkami irgi tik Eventide dekuose. Man net neapsiverčia liežuvis vadinti juos „jaunikliais“, nes kiekvienas iš jų yra 6/6 padaras, bet jie į žaidimą ateina su keturiais -1/-1 kaunter‘iais. Iš to gauname labai teminę ir dailią idėją – padaras tarsi išsiperi ir ateina į žaidimą lyg ir nedidelis, 2/2 gyvūnas, bet turi savybes, kurios leidžia nuiminėti -1/-1 kaunter‘ius, kartu išgaunant smagių efektų ir tuo pačiu „auginant“ jauniklį. Kai kurie iš jų gali turėti statinių savybių, taip pat – priklausyti nuo sužaidžiamų burtų spalvos. Šiems padarams tikrai tinka posakis – „mušk juos, kol dar maži..“

Toliau paminėsiu dar kelis ciklus, bet jie bus sutinkami ne visuose kaladėse, tik kai kuriose. Kitaip sakant – griežtos hierarchijos čia jau nebebus:
Kohortos (Cohort) – visos kohortos yra kariai ir jos yra vienspalvės. Jų bendra savybė – jei žaidėjas kontroliuoja tokios pat spalvos kitą padarą, kohortos gauna +1/+1.
Naujokai (Initiate) – tai 1/1 padarai, visi turintys savybę, kur žaisdamas burtą, gali sumokėti 1 nespalvotos manos ir gauti papildomą efektą.
Mokytojai (Mentor) – mokytojai taip pat yra tik vienos kažkurios spalvos, bet jis visi gali suteikti efektą VISIEMS tos pačios spalvos padarams, kuriuos kontroliuoja mokytoją sužaidęs žaidėjas. Jų savybės yra labai specifinės pagal spalvą, pvz. žaliems padarams suteikia „trample“, raudoniems – „haste“ ir pan.
Žaltvykslės (Wisps) – žaltvykslės nėra padarai, tai – burtai. Pagal spalvas yra penkių spalvų žaltvykslės ir jos „nudažo“ savo taikinį spalvą, kurią turi pačios, plius – žaidėjas dar gali patraukti papildomą kortą. Panašių ciklų yra ir daugiau, bet kitų neminėsiu, nes jei ir bus kokia viena korta sutinkama kaladėse, tai jau nebesudarys jokio ciklo.
Mechanikos. Kaip buvo minėta anksčiau – pagrindinė mechanika, arba tiksliau - vizitinė kortelė: -1/-1 kaunter‘ių naudojimas. Šitokio gėrio galima rasti kiekvienoje kaladėje. Su šiais kaunter‘iais yra susijusios net dvi mechanikos.
Atkaklumas (Persist). „Atkaklūs“ gyvūnai tiesiog atsisako būti negyvi. Tiesiogine prasme. Kai padaras su „persist“ miršta, jei ant jo nebuvo -1/-1 kaunter‘io, jis grįžta į žaidimą iš kapinių su tuo kauner‘iu. Tema išlaikoma – tas pats, tik susilpnėjęs, kiek „apipuvęs“ padaras pasirengęs ir toliau tarnauti savo šeimininkui. Yra daug būdų kaip nuimti nuo padaro kaunte‘rį, vadinasi jis dar kartą gali grįžti iš kapinių ir taip kol bus tenkinama sąlyga – mirties metu ant padaro neturi būti -1/-1 kaunter‘io.
Silpninimas arba
Vytinimas (Wither). Mechanika labai panaši į
Infekcija (Infect), tik silpnesnė – padarams daroma žala -1/-1 kaunter‘ių pavidalu, bet žaidėjams nėra dedami „nuodų“ kaunter‘iai, tiesiog daroma normali žala. Ši mechanika labai padidina mažiukų (pvz. 1/1) padarėlių vertę, nes nors ir pakišami po ratais dideliam riebalui, jie savo juodą darbą padaro.
Konspiracija (Conspire). Jei burtas turi konspiracijos savybę, tai galima pasukti du nepasuktus padarus, kurie yra tokios pat spalvos kaip ir konspiracijos burtas. Jei taip padarome, galima kopijuoti burtą, pasirenkant naują arba tą patį taikinį.
Atsukimas (Untap). Štai kaip išrandamas dviratis. Nuo pat magijos atsiradimo mes, varymo pradžioj atsukinėjom savo permanent‘us ir net nesusimastėm, kad šis veiksmas gali tapti labai šaunia mechanika. Shadowmoor blokas šią problemą išsprendė. Untap mechanika yra priešinga „tap“ veiksmui, vadinasi, kad ji suveiktų – permanent‘as turi būti „užtap‘intas“. Tą paprasčiausiai galima padaryti puolant, ar naudojant savybę, kuri reikalauja pasukimo. Su atsukimu galima prigalvoti labai neblogų kombinacijų. Kaip antai – puoli priešininką, atsuki – gauni teigiamų efektų ir dar tavo padarai, jei išgyvena, būna pasirengę gynybai. Šį mechanika netgi gavo atskirą žymėjimo simbolį. Pastebėjimas : Atsukimo mechanika visada turi papildomą kainą. Tai yra padaryta, norint išvengti begalinių ciklų.
Štai dar kelios mechanikos, sutinkamos Eventide bloko kortose. P.s. Teminiuose dekuose kortų su šiomis mechanikomis yra vos kelios.
Spalva (Chroma) – Šios savybės burtai skaičiuoja tam tikros spalvos manos simbolius tam tikroje zonoje, kad nustatytų burto galios stiprumą, kuris yra kintantis. Šią savybę pirmą kartą galėjom išvysti dar Future Sight sete.
Atsekimas,
Atkartojimas (Retrace) – burtus su šia savybę galima žaisti ir iš kapinių, bet prie burto kainos reikia dar iš rankos išmesti bent vieną žemę.
Štai tokie smagumynai mūsų laukia. Labai įdomu, kaip dekai derės tarpusavy, bet man kažkodėl atrodo, kad kovos bus trumpos ir konkrečios, nes kaladėse nemažai bombų. Kas pirmas patrauks geresnę kortą, tas ir įgys pranašumą, bet gal ir gerai – trumpos ir brutalios kovos man patinka, o kadangi yra griežti ciklai, per ilgą laiką šansą patraukti geresnę kortą gaus visi.
Techninė apžvalga baigta, kitose postuose pradėsiu teminių dekų analizę. Stay tuned. Arba kaip daba madinga sakyti – subscribe, lol
