Autorius Tema: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės  (Skaityta 26972 kartus)

titasas

  • Peasant
  • *
  • Įrašai: 5
Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Įrašytas: Liepos 19, 2013, 22:09 »
Sveiki,

Esu čia naujokas, bet google pagalba suradau, kad jūsų forume yra žmonių turinčių šį papildymą :)

Su mergina nusipirkome pirmą žaidimą, jis buvo carcassonne, o dabar jau turime trečią papildymą. Tik skirtumas nuo pirmų dviejų, kad šiame Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės buvo įdėtos vokiečių ir rusų kalba, o angliškai internete surastos taisyklės irgi nekažką padėjo.

Kaip suprantu į šį papildymą sueina 4 mini papildymai, tačiau ir atskirai ieškant taisyklių lietuvių kalba nėra.

Tik vieną supratome apie karalius ir vagis, kad karalių gauna tas, pas kurį didžiausia pilis, o vagį - pas kurį kelias ilgiausias. Gale žaidimo pas ką yra karalius arba vagis tas gauna už kiekvieną pilį/kelią po tašką.

Tačiau kitų Count of Carcassonne, River II ir Cult nesuprantame taisyklių.

Gal galėtų, kuris nors turintis šį papildymą paaiškinti? :) Būtume labai dėkingi ir turbūt ateityje padėtų ir kitiems žaidėjams :) AČIŪ!

Apie papildymą http://boardgamegeek.com/boardgame/33458/carcassonne-graf-konig-und-konsorten.

Justas

  • Servant
  • ***
  • Įrašai: 213
Re: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Atsakymas #1 Įrašytas: Liepos 22, 2013, 14:56 »
Sveikas, nepyk, kad niekas neatrašo, klubas visą šį mėnesį atostogose. Turim kelis žmones, kurie yra Carcassonne bei nemažai papildymų nusipirkę, tai jie tau galėtų viską detaliai parašyt. Aš įdėsiu, ką pats radau.

Count of Carcassonne - link'as į taisykles anglų kalba: http://upsilon.cc/~zack/teaching/1011/g ... /count.pdf

Carcassonne: The Cult - Šitas mažas papildymas turi 5-6 plyteles, ant kurių yra pavaizduotas kultas. Kultas veikia taip pat, kaip ir vienuolynas - kai aplinkui apstatomas 8 plytelėmis, tu surenki 9 taškus(po tašką už kiekvieną plytelę). Jeigu vienuolynas ir kultas yra padedami vienas šalia kito, pirmasis žaidėjas, kuris apstato savąją kulto ar vienuolyno plytelę surenka 9 taškus(kaip, kad surinktų paprastai), tačiau greta esanti kulto ar vienuolyno plytelė gauna 0 taškų.

Carcassonne: The River 2 - Tas pats, kaip ir The River, tiesiog atnaujinta taip, kad veiktų su visais kitais papildymais. Žaidimo pradžioje pastatai upę. Ant upės figūrėlių dėti negalima. Žaidi ir skaičiuoji taškus taip, kaip basic žaidime.

Jei bus klausimų, problemų su anglų kalba ar link'u rašyk, jei galėsim, pagelbėsim :smile: .

skwazi

  • Master
  • ****
  • Įrašai: 584
Re: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Atsakymas #2 Įrašytas: Liepos 22, 2013, 15:12 »
Turiu aš šitą papildymą, bet lietuviškų taisyklių jam neturiu. Kadangi rašo, kad anglų, vokiečių ir rusų taisiyklių variantai nepadėjo, tai lieka tik išverst taisykles į LT, o tam jau reikia laiko kurio nėra

titasas

  • Peasant
  • *
  • Įrašai: 5
Re: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Atsakymas #3 Įrašytas: Liepos 22, 2013, 16:29 »
Taigi, reziume Carcassonne: Graf, König und Konsorten papildymo taisyklės:

Count of Carcassonne
Nesuprantu :)

King and Scout
Karaliaus ir vagio kortelės padedamos į šoną. Pirmasis pastatęs pilį gauna karaliaus kortelę, o pirmasis užbaigęs kelią - vagio. Toliau žaidžiant, žaidėjas, kuris pastato didesnę pilį už praitą didžiausią - perima arba pasilieka karaliaus kortelę. Taip pat ir su keliu. Žaidimo pabaigoje žaidėjas, turintis karalių gauna už kiekvieną pilį po tašką, o žaidėjas, turintis vagio kortelę - po tašką už pabaigtą kelią.

River II
Žaidimo pradžioje nebenaudoji standartinės Carcassonne žaidimo pradėjimo kortelės, o į atskirą krūvą sudedi upės korteles. Žaidėjai po vieną traukia kortelę (kažkur lyg skaičiau nuo jauniausio?) ir pastato upę. Kokie apribojimai upei yra? Nes lyg U formos negali gautis ar kažkaip pan :|

Cult
Kultas yra tas pats, kas vienuolynas, tiesiog jeigu kultą pastatai šalia kito kulto arba vienuolyno, tas kas pirmas pabaigia savo kultą arba vienuolyną, gauna 9 taškus, o kitas negauna nieko :)

Kaip suprantu, kiekvieną iš šių mini papildymu galima apibūdint keliais sakiniais.. ir ką jie ten tose taisyklėse tiek daug rašo :|

Justas

  • Servant
  • ***
  • Įrašai: 213
Re: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Atsakymas #4 Įrašytas: Liepos 22, 2013, 17:27 »
Dėl Cult papildymo patikslinsiu - kultas šalia kulto, bei vienuolynas šalia vienuolyno gali būti ir jiems taškai skaičiuosis kaip įprasta. Kova dėl taškų prasideda, kai gretimuose laukeliuose atsiranda kultas ir vienuolynas.
River papildymo taisyklės - vietoje įprastinio startinio laukelio dedama šaltinio plytelė(iš kurio turėtų ištekėti upė. Iš likusių papildymo plytelių išimama ežero(į kurį upė suteka) plytelė, o likusios(turėtų būti 10 plytelių, jei neklystu), atskirai nuo kitų žaidimo plytelių yra užverčiamos ir sumaišomos. Užverstas upės korteles žaidėjai traukia ratu, kol jos pasibaigia, o tada žaidėjas, kurio eilė dėti plytelę, vietoje traukimo padeda ežero plytelę, taip užbaigdamas upę. Tada žaidimas tęsiasi įprastai. Upė negali turėti U formos posūkio. Figūrėlės negali būti dedamos ant upės. Kas pradeda yra susitarimo reikalas.
Count of Carcassonne galėsiu išversti į lietuvių kalbą, kai turėsiu laiko.

titasas

  • Peasant
  • *
  • Įrašai: 5
Re: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Atsakymas #5 Įrašytas: Liepos 22, 2013, 18:03 »
Citata iš: "Justas"
Dėl Cult papildymo patikslinsiu - kultas šalia kulto, bei vienuolynas šalia vienuolyno gali būti ir jiems taškai skaičiuosis kaip įprasta. Kova dėl taškų prasideda, kai gretimuose laukeliuose atsiranda kultas ir vienuolynas.
River papildymo taisyklės - vietoje įprastinio startinio laukelio dedama šaltinio plytelė(iš kurio turėtų ištekėti upė. Iš likusių papildymo plytelių išimama ežero(į kurį upė suteka) plytelė, o likusios(turėtų būti 10 plytelių, jei neklystu), atskirai nuo kitų žaidimo plytelių yra užverčiamos ir sumaišomos. Užverstas upės korteles žaidėjai traukia ratu, kol jos pasibaigia, o tada žaidėjas, kurio eilė dėti plytelę, vietoje traukimo padeda ežero plytelę, taip užbaigdamas upę. Tada žaidimas tęsiasi įprastai. Upė negali turėti U formos posūkio. Figūrėlės negali būti dedamos ant upės. Kas pradeda yra susitarimo reikalas.
Count of Carcassonne galėsiu išversti į lietuvių kalbą, kai turėsiu laiko.

Dėkui labai :)

Jei pavyks išsiversti ankščiau Count of Carcassonne taisykles, parašysiu čia, jei ne, lauksiu tavo vertimo :) ačiū

Justas

  • Servant
  • ***
  • Įrašai: 213
Re: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Atsakymas #6 Įrašytas: Liepos 22, 2013, 23:06 »
The count of Carcassonne papildymo taisyklės -
Vietoje įprastos pradinės plytelės ant stalo sudėliojamos 12 papildymo plytelių, kurios sudaro miestą. Pastaba: jį galima vadinti pagrindiniu miestu arba Carcassonnės miestu. Grafo(count) figūrėlė padedama šio miesto pilies regione(ant plytelės, kurioje nupiešta pilis). Žaidimas pradedamas taip, kaip įprasta. Kai plytelę dedantis žaidėjas plytelę padeda taip, kad pats negautų taškų(tuo ėjimu), tačiau nors vieną tašką gauna nors vienas kitas žaidėjas, tas žaidėjas, kuris padėjo plytelę, gali savo ėjimo pabaigoje padėti vieną iš turimų(laisvų) figūrėlių ant vieno iš pagrindinio miesto regionų(neskaičiuojant įprasto figūrėlės padėjimo). Tai galima padaryti tik kartą per padėtą plytelę, nepriklausant nuo to, ar taškų gavo daugiau nei vienas varžovas.
Startinį miestą sudaro 4 regionai: pilies(castle), katedros(cathedral), turgaus(market) ir amatininkų/kalvių(blacksmith) regionai. Kai užbaigiamas miestas, kelias, vienuolynas arba skaičiuojami taškai už lauką(tik žaidimo pabaigoje), kiekvienas žaidėjas gali perkelti savo figūrėles iš atitinkamo Carcassonnės miesto regiono į objektą, kuriame skaičiuojami taškai. Taškus gauna tas žaidėjas, kuris padėjo daugiausiai figūrėlių ant objekto. Jeigu figūrėlių skaičius vienodas, taškais dalinamasi įprastai. Kiekvienas iš keturių regionų atitinka tam tikrą objektą( į vienos rūšies objektą figūrėles galima dėti tik iš atitinkamo regiono): iš pilies regiono figūrėles galima perdėti į užbaigtą miestą, iš katedros regiono į vienuolyną, iš amatininkų regiono ant kelio, iš turgaus į lauką(tik žaidimo gale). Figūrėlės iš miesto regionų yra pradedamos dėti nuo žmogaus, kuris yra į kairę nuo paskutinę plytelę padėjusio žaidėjo. Pagal laikrodžio rodyklę visi žaidėjai pasirenka, ar nori dėti bei kiek nori dėti(jei turi daugiau nei vieną) figūrėlę/es ant objekto, užbaigiant žaidėju, kuris tą ėjimą padėjo plytelę. Pastaba: figūrėles galima dėti iš pagrindinio miesto net jeigu žaidėjas neturi nei vienos figūrėlės tame objekte. Jei ant vieno iš miesto regionų stovi grafo figūrėlė, tame regione esančios figurėlės negali būti judinamos tol, kol grafas nepereina į kitą regioną. Kiekvieną kartą, kai ant miesto regiono yra padedama žaidėjo figūrėlė, tas žaidėjas gali perstumti grafą į kitą miesto regioną. Visos figūrėlės, kurios yra mieste, negali būti stumdomos ar nuimamos nuo plytelių vadovaujantis kitomis taisyklėmis, nei aukščiau aprašytos.
Papildomos taisyklės žaidžiant su kitais papildymais:
Didelę sekėjo(the large follower) figūrėlę galima padėti viename iš miesto regionų ir ji skaičiuosis kaip dvi įprastos figūrėlės.
Jei statybinino(builder) pagalba dedamos dvi plytelės, įmanoma padėti dvi figūrėles(už kiekvieną plytelę) pagrindinio miesto regionuose.
Jei norima žaisti kartu su upės(River) papildymu, pradinį upės šaltinį reikia dėti šalia pagrindinio miesto. Rekomenduojama dėti taip, kad plytelė būtų nusukta į priešingą pusę - upė tekėtų tolyn nuo miesto.

profesorius

  • Peasant
  • *
  • Įrašai: 6
Re: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Atsakymas #7 Įrašytas: Liepos 23, 2013, 10:32 »
CARCASSONNE GRAFYSTĖ (the Count)

Pastatom grafystę(pastatom iškart netraukiant detalių paeiliui ir nededant figūrėlių ant jų), tada
pastatom upę (šalia grafystės, upė eina nuo miesto, o ne aplink miestą).
Žaidėjas, kuris padėjęs kortelę (ant tos kortelės gali dėti savo pavaldinį jeigu nori) padeda kitam žaidėjui gauti taškus, o pats negauna taškų, gali savo dar vieną pavaldinį padėti į pasirinktą grafystės rajoną. (vienu ėjimu padeda viso 2 pavaldinius. 1ą ant ką tik padėtos kortelės, 2ą antgrafystės pasirinkto rajono). Grafystėje galima užsiimti šiuos rajonus: katedra, pilis, turgus, kalvė. Ant kiekvieno iš rajonų gali būti visų žaidėjų figurėlės. (pvz. tame pačiame katedros rajone gali būti, kad ir visų žaidėjų po 1ą pavaldinį).

Katedra. Jeigu jūs turite pavaldinį grafystės katedros rajone, tai kai kitas žaidėjas arba jūs pats gaunate taškus už vienuolyną, jūs galite savo pavaldinį nuo grafystės katedros perkelti ant to vienuolyno ir gauti taškus už vienuolyną. (jei vienuolynas priklauso jums, tai ant jo bus du jūsų pavaldiniai ir gausite 18taškų)

Pilis. Analogiškai pavaldinys dedamas ant miestų.

Kalvė – pavaldinys dedamas ant kelių.

Turgus – ant pievų.

Pavaldinių dėjimo nuo grafystės eiliškumas. Pirmasis deda žaidėjas sėdintis kairėje žaidėjo užbaigusio objektą.

Iš grafystės figūrėlės kitu būdu nuimti negalima.

GRAFAS.

Kai žaidėjas padeda pavaldinį į grafystę, tai jis gali perstatyti grafą į kurį nors rajoną.
Ten kur stovi GRAFAS iš to rajono negalima nuiminėt pavaldinių.
GAFAS niekada išeina iš grafystės.

Į grafystė galima dėti didelį pavaldinį, tada perkėlus iš grafystės pavaldinį į užbaigtą objektą, jūs taškų gaunate dvigubai.

Jeigu žaidėjas gali dėti antrą kortelę, dėl savo statybininko ir pelno priešininkui taškus abiem kortelėmis, jis gali dėti figūrėles į grafystę už kiekvieną kortelę.

titasas

  • Peasant
  • *
  • Įrašai: 5
Re: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Atsakymas #8 Įrašytas: Liepos 23, 2013, 11:52 »
Pagal jūsų vertimus sukūriau .docx failą, kuriame su paveikslėliais sistemingai surašiau visas šio papildymo taisykles :)

https://mega.co.nz/#!5oEmAbCZ!VX9H_nGoJWMXUKYRnTAQbi2g25J8Ri4XCM8c5-rMzGQ

Ačiū jums už pagalbą!

Iškilo vienas klausimas su count papildymu: jei kažkas pabaigia miestą ir pradedama paeiliui dėti iš pagrindinio (count) miesto vaikštukus, tai gauna taškus už pilį tas, kas daugiausia jų yra padėjęs, ar gauna taškus ir tas žmogus, kuris pabaigė pilį ir ji jo buvo, ir tie kurie padeda vaikštukus nuo pagrindinio miesto?

Kaip kad rašė profesorius: (jei vienuolynas priklauso jums, tai ant jo bus du jūsų pavaldiniai ir gausite 18taškų)

Tai jeigu vienuolynas priklauso kitam žaidėjui ir jis jį pabaigia, o aš padedu vaikštuką nuo pagrindinio miesto, tai ir jis gauna 9 taškus ir aš?

Su keliais irgi, abu gauna taškus? ar tik vienas kuris daugiausia padeda?

Justas

  • Servant
  • ***
  • Įrašai: 213
Re: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Atsakymas #9 Įrašytas: Liepos 23, 2013, 15:55 »
Citata iš: "titasas"
Iškilo vienas klausimas su count papildymu: jei kažkas pabaigia miestą ir pradedama paeiliui dėti iš pagrindinio (count) miesto vaikštukus, tai gauna taškus už pilį tas, kas daugiausia jų yra padėjęs, ar gauna taškus ir tas žmogus, kuris pabaigė pilį ir ji jo buvo, ir tie kurie padeda vaikštukus nuo pagrindinio miesto?

Taškus gauna tik vienas žmogus, nebent figūrėlių skaičius yra vienodas, tada dalinamasi - kitaip tariant įprastos taškų skaičiavimo taisyklės - kas dominuoja, tas gauna taškus, nesvarbu, kas užbaigė objektą pirmas.

Citata iš: "titasas"
Kaip kad rašė profesorius: (jei vienuolynas priklauso jums, tai ant jo bus du jūsų pavaldiniai ir gausite 18taškų)

Na, šito taisyklėse anglų kalba nebuvo, bet nesiginčysiu. Gali būti taškų skaičiavimo variacija. Kiek žinau vokiškas taškų skaičiavimas gana smarkiai skiriasi nuo įprastinio.

Citata iš: "titasas"
Tai jeigu vienuolynas priklauso kitam žaidėjui ir jis jį pabaigia, o aš padedu vaikštuką nuo pagrindinio miesto, tai ir jis gauna 9 taškus ir aš?

Jei turite po tokį pat skaičių figūrėlių(šiuo atveju abu turite po vieną), vyksta taškų dalybos.

Citata iš: "titasas"
Su keliais irgi, abu gauna taškus? ar tik vienas kuris daugiausia padeda?

Vėlgi, abu gauna taškus, jei figūrėlių skaičius vienodas.

titasas

  • Peasant
  • *
  • Įrašai: 5
Re: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Atsakymas #10 Įrašytas: Liepos 23, 2013, 16:28 »
Citata iš: "Justas"
Citata iš: "titasas"
Iškilo vienas klausimas su count papildymu: jei kažkas pabaigia miestą ir pradedama paeiliui dėti iš pagrindinio (count) miesto vaikštukus, tai gauna taškus už pilį tas, kas daugiausia jų yra padėjęs, ar gauna taškus ir tas žmogus, kuris pabaigė pilį ir ji jo buvo, ir tie kurie padeda vaikštukus nuo pagrindinio miesto?

Taškus gauna tik vienas žmogus, nebent figūrėlių skaičius yra vienodas, tada dalinamasi - kitaip tariant įprastos taškų skaičiavimo taisyklės - kas dominuoja, tas gauna taškus, nesvarbu, kas užbaigė objektą pirmas.

Citata iš: "titasas"
Kaip kad rašė profesorius: (jei vienuolynas priklauso jums, tai ant jo bus du jūsų pavaldiniai ir gausite 18taškų)

Na, šito taisyklėse anglų kalba nebuvo, bet nesiginčysiu. Gali būti taškų skaičiavimo variacija. Kiek žinau vokiškas taškų skaičiavimas gana smarkiai skiriasi nuo įprastinio.

Citata iš: "titasas"
Tai jeigu vienuolynas priklauso kitam žaidėjui ir jis jį pabaigia, o aš padedu vaikštuką nuo pagrindinio miesto, tai ir jis gauna 9 taškus ir aš?

Jei turite po tokį pat skaičių figūrėlių(šiuo atveju abu turite po vieną), vyksta taškų dalybos.

Citata iš: "titasas"
Su keliais irgi, abu gauna taškus? ar tik vienas kuris daugiausia padeda?

Vėlgi, abu gauna taškus, jei figūrėlių skaičius vienodas.

Dėkoju ;) Net nežinojau, kad vokiškas skaičiavimas skiriasi nuo normalaus :) Kaip tik šį žaidimą pirmą kartą ir žaidžiau Vokietijoje :)))

Nostromo

  • Knight
  • *****
  • Įrašai: 2622
Re: Carcassonne: Graf, König und Konsorten taisyklės
« Atsakymas #11 Įrašytas: Liepos 24, 2013, 07:16 »
Aš nesutikčiau dėl dviejų dalykų. Pirma: jei vienuolynas priklauso jums ir ant jo yra du jusu pavaldiniai, jus gaunate normalu tasku skaiciu, o ne dviguba. t.y 9, o ne 18. Pagal viska, kad gauti taskus, svarbu, kad tavo vaikstuku butu daugiau nei priesininko is ko seka ir antras dalykas (nors cia manau, Justas tiesiog ne taip parase, nors turejo galvoj kitaip) - jei ant vienuolyno yra ir jusu ir kito zaidejo po viena vaikstuka, vyksta ne tasku dalybos, kaip parasyta, o kiekvienas zaidejas gauna po pilna tasku skaiciu, t.y abu gauna po 9 taskus. Ir taip vyksta su visais objektais, kurie turi vienoda zaideju vaikstuku skaiciu, tik su lauku kiek kitaip - jei ant lauko yra po vienoda vaikstuku skaiciu, bet vienas zaidejas dar ten turi pasidejes ir kiaule, tai tas kiaulinis zaidejas tasku gauna +1 daugiau uz kiekviena pili.
Trys svarbiausi dalykai vyro gyvenime: Alus ir papai...