Pabandysiu ir aš iš savos varpinės pasidalint mintim apie Eldritch Horror ir lyginsiu su Arkham Horror.
Visų pirma tai RPG, todėl bus metami kauliukai, bus turimas herojus, kurio stipriosiomis pusėmsi reikės naudotis, bus strategija, bus kažkoks planas, kurį vykdom kaip komanda, o svarbiausias žaidimo aspektas – vystoma istorija. Sunkiai bapamenu, kada taip nesisekė rident kauliukus..
nu matyt Arkhamo kauliukai supyko ant manęs, kad taip išdaviau juos jo jaunesniam broliui. Bandžiau išnaudot savo stipriąją pusę – kaupt allies (kas mano nuomone yra mega awesome), bet jau taip nesisekė rident, kad jezusėliau. Kitas dalykas – dar nepažįstama (tiksliau kiek kitokia) žaidimo mechanika, kai nelabai žinai ką tiksliai reikia daryt. Todėl ir pralošėm kaip penktokai dvyliktokams. Kaip vystėsi istorija jau papasakojo Ramas, tai aš gal apie kitką parašysiu.
Pradėkim nuo boso. Jį įveikt tikrai nelengva, bet įmanoma, jei yra aiški strategija (mūsų atveju reikėjo kaupt clues ir spells, ko mes visiškai nedarėm). Tai kad pačioj pradžioj nežinai link ko reikės koncentruotis viso žaidimo metu norint jį nudėt – mano manymu yra visai įdomu. Plius kova su bosu tikrai įdomesnė nei Arkhame. Pastarajame, kontaktas su juo prasideda jam nubudus, Eldritche – bosas jaučiamas visos partijos metu. Taigi šiuo klausimu – Eldritch Horror yra geriau, nes yra didesnis iššūkis.
Toliau – veikėjai. Didžiausias skirtumas nuo Arkhamo tai, kad yra fiksuotos savybės ir jas gali pasigerint atskirose lokacijose, kai pirmuoju atveju buvo slideriai, kuriuos stumdei pagal situaciją. Todėl Eldritche buvo mažiau žaidėjo universalumo (a.k.a. turi savo rolę, jos ir laikykis). Ginklų, itemų ir allies prikimas irgi savotiškas ir čia net nežinau ar pagerino sistemą, ar ją pablogino. Turint mažai diplomatijos (influence) skillo itin sunku gauti ginklą, kai anksčiau tam užtekdavo pinigų. Tai Eldritche gaunasi taip: jei tu lievas influence – galas tau. Pvz shotgun kainuoja 4. Tai reiškia, kad man reikia išmesti 4 sėkmes. Mano bazinis influence – 2, max galiu pasigerint +2.. Vadinasi iš 4 metimų – visos keturios sėkmės, sunkiai tikėtinas dalykas. Todėl čia pirmenybę vis dėl to teiksiu Arkhamui.
Monstrai. Viskas kaip ir panašu abiejuose žaidimuose. Arkhame susirėmus su monstru buvo dvi išeitys – principe arba miršti tu, arba monstras. O tam kad nukept blogietį, tą reikdavo padaryt vienu ridenimu, tai yra jam padaryta žala nesikaupdavo. Eldritche – padaryta žala kaupiasi (tai kaip ir palengvinimas), bet kiekvieną kartą mušantis reikia tikrint kiek išprotėjai. Kitas dalykas, kas mane nepatiko Eldritche – monstrai nevaikšto. Aišku logiška pasaulio mąstu, kad chebrytė iš Londono nenukeliaus į stambulą, bet tokiu atveju gavos tas kas gavosi – Surge metu kad lenda krūvos monstrų, buenos airese sėdi 4-5 šlykštynės, kurių neina iškrapštyt ar nugalėt. Viršų ima Arkhamas.
Gameplay. Viskas vyksta greičiau Eldritche ir tai yra didžiulis privalumas. 5 fazės tapo 3. Labai gerai, kad eldritche yra judėjimas + action, arba action + action. Po to jau Encounteriai ir Mythos. Šitoj vietoj neturiu nusiskundimų. Jei žaidžiant be krupštaus flavor skaitymo žaidimas vyksta greičiau nei Arkhame. Gal aš asmeniškai skaityčiau kiek mažiau flavorų, ypač kai šalia žaidžia žmonės su prastesnės anglų kalbos žiniom. Bet žinoma kai skaitoma mažiau detalių tai ne tokia įspūdinga istorija išsivysto, bet čia tam jau reikia būt pasišventus kaip Ramui. Tai va, pirmenybė – Eldritch Horror.
Kooperacijos lygis abiejuose žaidimuose maždaug panašus – jo nedaug. Vis tiek labiau žaidi už save, tik stengies išpildyt savo veikėją (daužyt monstrus, užverinėt vartus ir t.t.)
Ir vis dėl to Eldritch Horror yra labai geras RPG žaidimas, su savotišku unikaliu pasauliu, monstrais ir nuotykiais. Kada nors jį norėsiu turėt savo kolekcijoj, bet jis tikrai nestovi pirmoje vietoje (pirmoje vietoje Descent 02). Esant progai mielai prisijungsiu prie masofkės, jei kas norėtų kada ją pakartot, tik gal mažiau to flavor skaityčiau (na ne kiekvieną.. kokį įdomesnį ar pan.).
O dėl 7dienio, tai nepaisant to kad itin nesisekė, man patiko. Pralošus žaidimą kyla noras jį pergudraut ir įveikt. O Kitą 7dienį jungsiuos prie ko nors lengvesnio ar trumpesnio. Gal visai nieko būtų pratęst GURPS ar pan.